تشخیص فیلتر ممبران اصلی{may2021}

دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن که اغلب به عنوان RO شناخته می شود، یک روش بسیار پیشرفته برای تولید آب تصفیه شده می باشد. امروزه از فرآيند اسمز معكوس ( RO ) ( reverse osmosis ) به عنوان يك فرآيند جداسازی در بسياری از صنايع توليد آب تصفیه (آب شرب یا آب آشامیدنی ها)، ‌تصفيه پساب ها ، صنعت پرورش دام (دام داری ها) ، صنعت پرورش طیور (مرغداری ها) ، صنعت کشاورزی ، آب ورودی کولینگ تاور ها ، دیگ های بخار ( boiler ) ، آب استفاده در نازل های مه پاش ، صنايع غذايی ، دارو سازی ، پزشکی و غیره استفاده می شود .

تشخیص فیلتر ممبران اصلی{may2021}

۵۱۳ بازديد
یکی از چندین روش تشخیص فیلتر ممبران اصلی از تقلبی
اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی
تمام تنظیمات mem-Brane شرح داده شده ، به جز طرح صفحه و قاب ، در حال حاضر برای تصفیه آب و / یا فاضلاب استفاده می شود. انتخاب برای یک استفاده خاص بستگی زیادی به کیفیت آب خام خام ، نیازها و هزینه های پیش تصفیه و اقتصاد طراحی ماژول غشا particular خاص دارد.
تمیز کردن و نگهداری غشاها حتی با پیش تصفیه برای کاهش رسوب و پوسته پوسته شدن غشاهای اسمز معکوس ، واحدهای اسمز معکوس تمیز کردن و شستشوی دوره ای را دوباره می خواهند. Shields (1979) نشان داد که یک برنامه تمیز کردن منظم باعث افزایش عمر غشا و حفظ عملکرد کافی غشا می شود. از آنجا که هزینه های تمیز کردن شیمیایی به طور متوسط ​​کمتر از 0.02 دلار به ازای هر 1000 گالن آب محصول است (Shields 1979) ، تمیز کردن معمول به طور واضح صدای خوبی است.
مشاهده مقالات مرتبط بیشتر :
رسوب در سطح غشا
جانستون و لیم (1973) گزارش کردند که به دلیل رسوب شدن سطح غشا، ، تراکم ساختار زیرین پلیمر در اثر فشارهای وارد شده ، یا آسیب شیمیایی غیرقابل برگشت و / یا فیزیکی به پلیمر ، شار آب محصول کاهش یافته و نفوذ پذیری غشا با Wi 11 کاهش می یابد لایه سطحی. لایه سطحی غشا می تواند در اثر هیدرولیز گروه استر در غشاهای استات سلولزی یا در اثر سایش فیزیکی توسط مواد ذرات معلق در محلول خوراک آسیب ببیند. ژل های کلوئیدی یا رسوبات جامد سطح غشا را کثیف می کنند ، باعث افزایش فشار اسمزی خوراک می شوند و نیروی محرک خالص جریان در غشا را کاهش می دهند.

شستشو سطح غشا
روشهای عملی غیرمعادله ای که ممکن است در ایجاد رسوب غشایی نقش داشته باشد ، شامل موارد زیر است: (Burns and Roe 1979) تجمع سطح پایین رسوبات در مدت زمان طولانی ، تفسیر کافی 1n از داده های رد نمک و بهره وری ، و / یا تغییر 25 در ترکیب آب خوراک. برای جبران هر یک از شرایط فوق ، تجهیزات تمیز کردن ، مواد شیمیایی و رویه ها در تأسیسات اسمز معکوس مورد نیاز است. ملاحظات عملیاتی روشهای تمیز کردن با توجه به نوع ماژول اسمز معکوس مورد استفاده متفاوت است.
به طور کلی ، تمیز کردن یا شستشو در فشارهای کم خوراک سیستم و سرعت جریان کنسانتره آب نمک تقریباً برابر با جریان جریان خوراک انجام می شود تا جریان آب محصول به حداقل برسد.
تمیز کردن یا شستشو باید مانند حالت عادی ، از سمت تغذیه غشا to تا سمت رد شده انجام شود ، زیرا جریان معکوس یا برافروختگی عقب ممکن است باعث آسیب دائمی ماژول های غشا شود. محلول های تمیز کردن ممکن است برای بهبود کارایی تمیز کردن و کاهش زمان تمیز کردن مورد نیاز ، گرم شوند.

روش تشخیص آپاندیس با سی تی اسکن، اولتراساند و ایکس ری

التهاب آپاندیس

ویژگی های بالینی

  • آپاندیسیت حاد یکی از امراض شایع در دو سه دهه اخیر است.
  • علت شناسی (اتیولوژی) این بیماری مربوط به انسداد راست روده همراه با هایپرپلازی لنفوئید یا فوکولیت است.
  • به طور معمول این بیماری با درد RIF، حالت تهوع، استفراغ، تب و التهاباتی همانند افزایش WBC و CRP همراه می باشد.
  • با این حال ممکن است یک سوم افراد علائمی غیر عادی را نشان دهند.
  • عوارض این بیماری شامل سوراخ شدن موضعی، تشکیل آبسه و پریتونیت عمومی می باشد. این بیماری به ندرت با تجمع غیر طبیعی مخاط تحریک می شود و یک موکوسل آپاندیس ایجاد می کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.